torsdag 13 december 2012

Gammal skänk...

Hej!
 
I närheten av mitt jobb ligger en liten loppis/antikbod
som jag ibland tar en sväng till på min rast.
Det var bl.a där jag hittade min fina Emma fåtölj!
 
Plötsligt upptäckte jag denna fina gamla skänk
gömd bland massor av möbler och annat.
Den har säkert stått där ett bra tag
men jag har inte tänkt på den.
 
Men när jag väl fick upp ögonen för den så
var jag ju bara tvungen att ha den!
 
Och nu står den här hemma! :)
 
Efter jul kommer den få flytta in i
vårt vardagsrum som vi ju ska göra iordning!
 
 



 
 
 
Damen jag köpte skänken av sa att den var från
slutet på 1800-talet! :)
 
Och vet Ni!
Den kommer INTE att bli vit! :)
 
 
 
 
Ha en fin kväll!
 
 
 
 
 


11 kommentarer :

Anneli sa...

Underbar!

Helt rätt............den är finast som den är.
Roligt att hitta en så gammal skänk i det skicket.

Må fint,
Anneli

Anonym sa...

Gudars vad fin, nu fyndade du allt.
Näe den är så tjusig utan färg.
Kram
AC

Frederica sa...

Det gör du rätt i!
Den där ska inte bli vit, faktiskt :P
Finast som den är!
Gillar att den har tre lådor upptill, det är väl inte så vanligt ändå?

Ha en fin Lucia kväll!
KRAMAR

Sabelhagens Olivlund sa...

Superfin!! Vilket fynd.
Ha det gott.
Kram Maria

Vita huset 28 sa...

Men åhhh så fin skänk! Du o dina möbelfynd, avis :)
Gillar att den va annorlunda, inte så djup.

Jasså inte vit!! :)
Fin som den är... eller ska den bli en annan färg?

Kram Camilla

Tinis vita hem sa...

Det var en vacker skänk! Jag skulle oxå ha behållit färgen, passar fint med stolen och pallen :)
Ha en skön helg!
kram Tini

Annes vita rum sa...

Den var så fin den skänken så jag hade nog inte heller målat den vit:) ha de gott..kram

Frederica sa...

Idag kom det något fint på posten, TACK ;D

Ha en fin kväll!
KRAMAR

Agnetha sa...

Den är kanonfin(som den är)där har du gjort ett kap.
Ha en mysig helg!
Kram Agnetha

A House With A View sa...

Uuuunderbar skänk!!! Och så glad jag blir att den får förbli i sitt skick, jättefin!!! Jag har en liknande skänk som jag är jättenöjd med och den är också i trä:)))

Önskar dig en finfin helg!!

Kraaaaam aka

Tinas bo sa...

Ja jädrans vilken vacker skänk!!!
Nej den ska du verkligen inte måla.... :)

Ha en mysig advent
Kram Tina