torsdag 20 december 2012

Gamla julgranskulor

Hallå... :)
 
I somras var vi ju iväg med husbilen en sväng och
i Gränna svängde vi in på en liten loppis.
Där hittade jag en fin gammal låda
med några gamla julgranskulor i!
Vad glad jag blev! :)
Och nu har dom ju givetvis fått komma fram.
 
 
 
 
De två silvriga lite större glaskulorna har jag
fyndat vid ett annat tillfälle.
 
Men någon gång hoppas jag att jag hittar en liknande låda
med bara gamla vita och silvriga julgranskulor i!
Det hade verkligen varit ren loppisLYCKA! ;)
 
Är Ni klara med allt inför jul?
Jag har en hel del kvar men det ordnar sig! :)
 
 
Ha en fin kväll!
 


3 kommentarer :

Frederica sa...

Så fina kulor!! <3
Det du beskrev hade varit ren LYCKA här också :))

Har i alla fall lyckats fynda en ljusslinga från 50-talet för ynka 30:-.. Vi har en en till sen innan, men denna har bara 9 lampor, perfekt nu när vi ska ha liten gran :)

Lite små fix kvar, men stressen som kom när jag var sjuk tidigare i veckan har redan lagt sig :)
Det blir ju faktiskt jul hur som ;)

Ha en fin helg!!
Kramar

Sommerhuset i bakken sa...

Utrolig fine og sjarmerende kuler - og herlig eske du har dem i ;-)
Både esken og kulene er kjempedekorative. Flott med sånne loppisfunn ;-)

Her er det meste klart til jul, men....litt er det igjen å pynte og noen gaver til må kjøpes inn.

Ha en riktig god fredag!

Vita huset 28 sa...

Hej jättefina kulor o toppenfynd så där på sommaren när ingen annan kanske tänker på just det då.

Jo jag är klart ..... tror jag...
Ska fixa en kartong till en julklapp o så köpa en hemlig som släkten får gissa på. På lördag efter jobbet ska lite julmat förberedas... hmm jo efter det är jag helt klar. Granen är ju klädd sen länge o huset städades igår. Idag firas ju jag så nu njuter jag mest.

Kram Camilla