lördag 1 december 2012

Ljusslingor!

 
Hej på Er!

 
 
Idag har vi städat och fejjat för fullt.
Och så har jag fått upp en ljusslinga till, denna i allrummet.
 

Den uppmärksamme ser kanske att överdraget till soffan är borta.
Det är på kemtvätt! :)
 
 
Tidigare i höstas tog jag bort gardinen här
och det är jag väldigt nöjd med.
Därför blev det en ljusslinga här istället för julgardin.
 
Som Fröken Fräken skrev:
"Vilket mer julpynt behöver man förutom stjärnor och ljusslingor, egentligen?
De klarar hela julkänslan!"
 
Och det är ju sant, tycker jag! :)
 
 
En iskall promenad har vi också hunnit med
men uj vad kallt det var! 
Brrr.....
Så nu blir det att värma sig med ett
glas vin och lite god mat!
 
 
Önskar Er en fin lördagskväll!

 
 


4 kommentarer :

Vita huset 28 sa...

Hej va fint de blev, är verkligen storförtjust i slingor ja med.

hahha ja inte överdrag.. hmm jag skulle behöva tvätta mina fodral o överdraget med. Men guuuud va tråkigt..

Kram Camilla

Lantligt i Smultronbacken sa...

Mysigt och så fint med ljusslingan där runt fönstren. Här åker ofta gardinerna bort med, blir så mycket mer ljus och så kommer allt annat fram mer. Gardiner skymmer oftast bara saker och ting.

Nu ska väl vi kunna ta en paus i snöskottningen efter de två senaste dygnen. Vågar nog inte säga hur mkt det har kommit här men vi är bland de värst drabbade och nu hoppas jag att det får ligga kvar till jul. Imorgon måste vi nog undersöka plogbilens JÄTTE hög här utanför.

Kram Teres

Zinkhjärtat ♥ sa...

Ja det är riktigt fint med ljusslingor och julstämningen infinner sig direkt:)!
Ha en riktigt skön första advent!
Stor Kram Annelie ♥

Frederica sa...

Sv: Nä blogger krånglar inte, utan jag har bara mobilen att blogga med och där vet jag inte hur jag länkar? :(

Så mysigt det blev med slingan där :)
Och klädseln på soffan tänkte jag inte ens på, måste varit slingan som tog uppmärksamheten ;)
Undrar om en sån tar uppmärksamheten från damm också? :P

Äntligen advent imorgon, eller nä redan idag... Men jag tänker sova först innan :) Ha en mysig advent!!
Kramar