onsdag 19 december 2012

Flugsvampar

Hej hej.
När vi var på Jul på Liseberg i lördags så handlade jag
bara med mig något litet hem.
Två små små porslinsflugsvampar!
Jättesöta. :)

Helst skulle jag vilja ha tag på liknande i fattigmanssilver.
Men jag har inte hittat några så då nöjer jag
mig med dessa små finingar! :)
De närmaste dagarna är megafullbokade för mig.
Min syster med man och barn kommer på lördag och innan
dess har jag mycket kvar att fixa.
Men det ordnar sig nog, det brukar det ju göra! :)


2 kommentarer :

Frederica sa...

Försvann min kommentar? :(

Så fina!! :)
Låter mysigt att vara på Liseberg såhär i juletider :)

En blomsterbutik här har svampar i fattigmanssilver och enfärgad "hatt" som jag spanat på länge! Önskar mej ett par vita i julklapp om dom finns kvar ;)
Så ett tips är ju att kika i en sån butik också, inte bara inredningsbutiker :)

Kramar

Fröken Fräken sa...

Sickna bedårande exemplar! Jag har för mig att jag även sett sådana svampar på Blomsterlandet, eller i deras reklamblad men jag har inte varit dit och spanat in dem i verkligheten än.