onsdag 15 december 2010

Vardagsrummet........

Det jag kallar vårt vardagsrum är egentligen vårt allrum. Vårt stora vardagsrum ligger innanför en glasdörr och är än så länge avstyckat till 3 st rum! Vi behövde rummen till ett kontor, ett barnsovrum och ett TV rum till barnen. Helt suveränt att kunna göra om det stora vardagsrum till dessa 3 rum. Men nu har jag börjat längta.......efter snart tre år så känner jag att jag vill ha det rummet! Jag vill öppna upp det igen, slipa golvet och luta/olja det i vitt, sätta upp ett fint trätak, ja renovera hela rummet!
Tänk så fint det skulle bli! Med en stor gammal vitmålad matsalsmöbel för finmiddagar med plats för många t.e.x!
I och för sig så är det inte fel att ha allrummet som vardagsrum för här finns kaminen som vi eldar i. Vilket är både mysigt att sitta och se på och så värmer det ju så gott. Det är nog näst intill omöjligt att få in den goa värmen in i det stora vardagsrummet........eller? Det kanske går att lösa,.
Men jag får väl ge mig till tåls.......dock är vänta inte min starka sida! Snarare är jag en "det skulle ju varit gjort igår" typ!
Men, som sagt, maken behövde ett kontor för sin firma, ett barnrum till var nödvändigt och barnen ville ha ett eget TV rum (vilket kanske verkar vara lyx men när vi ändå delade av rummet var det ju ingen idé att spara en liten bit).
Så nu är det som det är men man får väl längta och drömma???!!!

Här innanför finns det stora vardagsrummet som är avdelat i 3



Så här såg vardagsrummet ut när förra ägarna bodde här.
OBS! Detta är kort vi tog när vi var här och tittade på huset så möbler och färger är INTE mina val! :)








Som sagt, vidriga färger, (förlåt förra ägarna och alla andra som älskar lila(!) men jag tycker det är en vidrig färg, just nu har dom 3 rummen vitamålade väggar, såklart!) och jag längtar efter att få göra iordning detta stora rum!


Gó kväll!

P.s Förresten så deltar jag i en utlottning hos Tant - Mitt liv och lite annat som avslutas den 16 december! D.s

Inga kommentarer :