onsdag 1 december 2010

Minus 19 grader imorse och ingen ström!

Vaknade halv sju imorse av att strömmen gick! Då var det minus 19 grader ute! Temperaturen inne sjunker snabbt när man inte har någon värme alls så det blev att kasta sig ur sängen och börja elda!
Så idag har det varit tjock fleecetröja på och raggsockar hela dagen! Inte någon gång under hela dagen blev det "varmare" än minus 17 grader även fast solen sken från blå himmel. Brrrr..... Nu e det verkligen vinter!!!!

Igår gjorde jag ett litet fynd på den lokala loppisen!
Rotade runt bland alla lådor med julsaker som folk lämnat in och då hittade jag en gammal oöppnad ask full med gamla julgransljushållare!
Närmare bestämt 20 st! Jag blev hur lycklig som helst för jag älskar att ha dom till dekoration men jag har bara hittat dom för allt mellan 10 kr st till 39 kr st.
Jag frågade vad dom ville ha för asken och dom undrade om 20 kr var okej?! 20 kr för alla 20!
Toppenpris, enligt mig! Så den asken fick följa med mig hem! :)
Hittade även en fin såssnipa! Öresund från Gustavsberg, gammal och sliten men ack så charmig.

2 kommentarer :

Tillsammans Hemma sa...

Hej.
Visst är det härligt att trösta sig med lite shopping i det kalla eländet! Vilka fynd du gjorde, ibland får man gräva lite för att hitta skatterna.

Tänker på vad vad som är värst att superfrysa eller att supersvettas - tror faktiskt att det är värre att frysa. Man kan liksom känna kylan genom hela kroppen och jag blir alltid gäspig när jag fryser.....
Hoppas du får tillbaka den sköna goa värmen, annars får ni dra lott om vem som ska vara eldvakt under natten.
Hej från Loo

Sjabbig men chic sa...

Men visst är det tur att man kan elda, tycker synd om de som inte har någon kamin eller öppen spis. Och vilka härliga fynd du har gjort!

Kramis Lisa