onsdag 22 december 2010

Fria händer att dekorera ett hus.........

Har ju helt glömt av att visa barnens pepparkakshus! Dom fick helt fria händer att dekorera tvåvåningshuset som jag satte ihop till dom. Jag ville inte att dom skulle bränna sig på det smälta sockret.
Och detta blev resultatet!




Dom hittade en stor godispåse i vårt skafferi som dom länsade helt. Kristyr hade jag köpt på tub men jag fick göra flera omgångar med egen hemmagjord till dom för det gick åt så mycket! Så mycket att jag faktiskt tycker det ser ut som tomtarna i skorstenen håller på att drunkna! ;)

Men det blev annorlunda i alla fall! :)

Hittade en bild från köket ut mot hallen och vardagsrummet (allrummet) där man kan skymta alla tre små granar som jag tagit in och dekorerat.


Till sist vill jag önska alla en god jul för nu försvinner jag några dagar. Men vi ses snart igen!

Kram till er allihopa och en riktigt GOD JUL!

2 kommentarer :

Tillsammans Hemma sa...

Hejsan.
Vilket alldeles underbart pepparkakshus barnen gjort - eller är det pepperkaksdeg under?????...
Snacka om kreativitet på högsta nivå och jag gillar verkligen när det syns att det är barnens jul.
Många julkramar och en riktigt God Jul önskar jag dig från Loo!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Mums vad gott det ser ut och vilken kreativitet, vad månne bliva av dessa innovatörer?!!

En riktigt GOD JUL och en fin julhelg önskar jag dig!! Ta det lugnt och bara njuuut!

Varma julkramar,
Regina