söndag 3 mars 2013

"Just can`t get enough"

 
Godmorgon!

Vet Ni, för 2 veckor sen idag så slutade jag äta sött!
Det är något jag aldrig trodde att jag skulle klara av!
Jag är inte så mycket för kakor och bullar eller chips och liknande.
Men smågodis!!!
Det är min riktigt stora last i livet.
Jag äter (åt) godis varje dag!
Jag vet inte hur det kom sig att jag slutade, det bara blev så
men det har verkligen gått över förväntan.
 
Om det sedan kommer göra en lite på kilona så är det bara ett plus
men det som jag känner ska bli skönast är att inte
längre behöva vara en slav under sockret! :)
Hur det än är så är det ju inte bra för
kroppen att äta så mycket socker.
 
Förra helgen läste jag ett inlägg hos den här goa tjejen
och såg hennes tips på lite gott gott. :)
Jag, precis som Emma, föll direkt för förpackningarna(!) och att det
sen var fraktfritt hela helgen gjorde ju inte saken sämre. :)
 
 

 
 
Maken provade tryfflarna igår och även mandlarna
och han gav dem klart godkänt!
 
Själv provade jag en tryffel och den var väldigt god
men jag kände inget behov av att trycka i mig mer sött.
Var lite rädd att jag skulle "falla tillbaka" igen...
 
Jag kommer göra precis som Emma, spara förpackningarna,
för de är ju så snygga och det går ju att fylla dem med
annat gott när de väl är tomma! :)

Chokladtryffeln och gräddmandeln
kommer från Lagerhaus.

 
 
Hoppas Er söndag blir en fin dag!
 
 
 
 


10 kommentarer :

Sommerhuset i bakken sa...

Så utrolig flink du har vært! Jeg har selv gått inn på en "godisavtale" med en venninne, der vi har bestemt at vi bare skal spise godis en dag i uka (jeg spiste også godis HVER dag ;-(

De første dagene var det veldig vanskelig, men...nå går det heldigvis bedre...

Flotte bilder du viser!

Ha en fantastisk fin søndag! Her skinner solen, og det er nydelig vær ute ;-)

Anonym sa...

Snygga förpackningar! :)

Kram Jenny

Anonym sa...

Bra gjort.
Jag äter heller inte så mycket socker. Även om jag kan äta lite smågodis ibland. Men inte varje dag...
Ha det gott
kram
AC

Annes vita rum sa...

Bra gjort!här äts det massor av sött i alla former..
önskar en fin söndagskväll..kul att du vill vara med på min utlottning..kramiz

A House With A View sa...

Heja dig som lyckas avstå godis!!!! Bra gjort, det gör iiiinte jag, suck... Superfin skål och så charmiga påsar!!!

Kraaaaaam aka

Fröken Fräken sa...

Vad kul att det har gått så bra! Provade själv för många år sedan att äta godis och annat sött, och efter ett tag gick det jättebra och man tappade helt suget.. nu för tiden har jag inte samma karaktär! ;-D

Fröken Fräken sa...

provade att SLUTA äta sött..
skulle det stå!

Frederica sa...

Så duktig du är!! :)
Önskar jag kunde..

Ja väldigt fina burkar ju!
Måste jag kika in ;)

Ha en fin kväll!
Kramar

Frederica sa...

Tack för dina ord. Det är ju faktiskt bara sanning, JAG är hans mamma :) Och jag tror minsann att det går bra med en kaka någon enstaka gång. För det har det gjort med dom andra två :P
Men det har varit sån hysteri på vissa mammor på facebook om det mesta nu det sista, så jag var bara tvungen att skriva en liten "pik" ungefär..samtidigt som jag kände att jag måste förklara mig lite innan någon dum kommentar skulle trilla in.
Men bara bra kommentarer än ;)

KRAM

Lilla Blanka sa...

Grattis Åse!

Du vann inredningskitet hos mig!

Jag mailade dig igår, men eftersom du inte svarat än är jag rädd att mailet inte kommit fram?

Du kan maila mig din adress så kommer grejerna på Posten ❤

Kram
Mia