tisdag 12 mars 2013

Ett litet hörne!

 
 
Godmorgon!
 
Idag visar jag ett litet hörne i vardagsrummet.
 
En nyinköpt Mårbacka fick plats här också.
Köper några varje år även om jag har
kvar de gamla som jag övervintrar.
 
 
 
 
Det gäller att ta kort i vardagsrummet på fm för rummet ligger åt norr
så det är bara liiiite sol tidigt på morgonen eller som ljusast
tidigt på dagen, sen blir det inte riktigt ljust mer.
Om ni förstår vad jag menar.
 
Därav en av anledningarna till varför jag ville ha rummet helt i vitt!
(Sen att jag äääälskar vitt, det hade iiiingen betydelse alls! Hihi ;)
 
 
 
 
Idag tror jag att jag ska ge mig ut på jakt efter
den underbara krukväxten Sophora!
Den är såååå svår att få tag på runt här.
Inte en enda jäkla blomsterhandel har den...
 
Och så vill jag ha ett nytt olivträd!
Inte heller det är lätt att få tag på runt här.
 
Blomsteraffärerna runt om har bara alla vanliga
krukväxter, absolut inget som är ovanligt eller exotiskt, tyvärr...
 
 
 
Hoppas Ni alla får en underbar dag!
Tack för att Ni tittar in här.
:)
 
 
 
 
 
 


8 kommentarer :

Vita huset 28 sa...

Hej jättefint där. Nej vitt är ju inget man väljer annars om inte rummet är mörkt :) hahahah

Kram Camilla

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fint .Hoppas att du har tur och hittar växterna du letar efter.Ha en skön tisdag.Kramar Rita ♥

Anonym sa...

Härligt med morgonsolen som tittar in.
Hoppas du hittar dom blommor du söker.
Ha det gott
kram
AC

Sommerhuset i bakken sa...

For et koselig lite hjørne. Så lyst og delikat ;-)

Ha en super kveld!

Inramad inredning ~ Shabby chic och lantligt sa...

Åh så fint!! :)

Frederica sa...

Mårbacka är fina!
Men de överlever inte här, inga blommor gör det..
Vårdar mitt myrten träd så nog nu! :)

Sophora är med fina. Du kanske kan be någon butik beställa hem? Det skulle säkert vara fler som vill ha en sån ju.

Kramar

Anonym sa...

Såå fint!
Vart har du köpt krukan?

Kram Jenny

VARDAGSLYCKA sa...

Be din lokala blomsteraffär ta hem det du önskar köpa!
Jag är Florist o man handlar ibland direkt ur en lastbil o handplockar det man vill ha - så det borde inte va ngt problem! Även om man beställer o får växterna till butik går det o fixa.
Sophoran är läcker!!
Hoppas du har tur!
Mvh Lisette i Skåne