måndag 11 mars 2013

Gammal rakspegel

God morgon!
Igår kväll ringde en av fröknarna på lillans förskola.
Det visade sig att 14 barn är magsjuka och även 2 av de 4
fröknarna så nu måste förskolan hålla stängt i 2 dagar för att sanera!
 
Nu vet de inte var smittan kommer ifrån men jag måste ändå säga
att snälla alla Ni som har barn på förskola,
Håll era barn hemma MINST 48 timmar efter SISTA kräkningen
eller diarren!
(Och givetvis ska de ha fått tillbaka aptiten och orken!)
(En del förskolor har rekommendationen 72 timmar).
 
  
Det är ett rent helsike att bli av med magsjuka på
förskolan när det väl fått fäste!
 
Skulle Du vilja att Ditt barn blev magsjukt för att
någon lämnat sitt inte ännu riktigt friska barn på förskolan??!!
 
Nu hade jag ändå tänkt vara hemma minst idag ändå
så jag hade redan förberett mitt jobb att jag inte
kommer till jobbet idag.
Nu blir det ännu en dag extra för mig och lillan
att mysa tillsammans hemma! :)
 
Ja, ja nog om det nu!
 
Tack förresten för alla gulliga kommentarer om kuddarna!
Det värmer verkligen! :)
Ni e för gulliga!


 
Den lilla rakspegel i sovrummet har fått lite nytt pynt.
Min rostiga nr 8 skylt, vita ranunkler i en gammal
medicinflaska och en liten blomsterfakir!
 


Spegeln är härligt krackelerad! :)
 
 
 
Önskar Er en underbar start på veckan!
 
 




1 kommentar :

Frederica sa...

Jag håller med!
MINST 48 timmar tack..
Och lika viktigt är det när det är andra sjukdomar med tycker jag. En feberfri dag är faktiskt en bra regel..

Jag älskar dina kuddar, allihop ;) Även den med ugglan såklart!
Så glad för den!

KRAMAR