söndag 28 november 2010

Snökaos och kaka värd mer än guld!

Nyss hemkommen från mamma där vi varit på middag kan jag äntligen pusta ut! Shit va det snöar och blåser! Bilar i dikena, långtradare på sne på motorvägen och flera olyckor. Idioti egentligen att vi ens gav oss ut. Men nu e vi hemma och jag har skottat runt hela huset, det hade ju yrt igen på dom få timmarna vi varit borta!
Gott att komma in till en varm skön brasa och en kopp varm choklad då!

Igår bakade jag en kaka i en form jag hittat på loppis. Den är stjärnformad. Jättefin, tycker jag och passar bra nu till jul.
Jag gjorde en god saffranskaka! Så juligt och gott. Jag har en stor passion för saffran, gillar mycket av det! Men det är ju "dyrare än guld" så jag får sansa mig......... Fast den tog fort slut!




Nu tittade jag ut och usch vad snön yr!!!! Jag kurar i soffan med datorn i knät och en skön filt runt mig. Det sprakar värmande från brasan och snart blir det film!

Gó kväll!

Inga kommentarer :