söndag 14 november 2010

Pappas dag...

Pappadagen firades med min goa far igår då vi åt en underbart god middag ihop och idag har vi varit hos makens pappa (min goa svärfar) och firat dagen med honom. Det är ganska mysigt eftersom makens syskon är där med sina familjer. En av ganska få gånger (tyvärr) som vi alla samlas allihopa. Ett tjog med ungar som springer runt och illtjuter, både av glädje och ilska och ett härligt kacklande gäng vuxna. Mycket att ta igen när man inte ses så ofta! Efter allt skratt och prat så slutar det med att man kommer hem, helt färdig och bara längtar efter soffa, film och att få slappa.

Här kommer en liten glimt av adventsljusstaken jag gjort.




Ett litet rött ljus har flyttat in redan. Hittade det i en låda i köket så det fick komma fram redan nu tillsammans med lite annat pynt. Nu är det bara 2 veckor kvar till 1a advent och jag längtar!


2 kommentarer :

Nicole sa...

Så trevligt med en riktigt familjesammankomst! Men visst blir man trött efteråt...
Hoppsan, har du gjort adventsljusstaken redan. Men hjälp, det är ju bara en och en halv vecka till första advent. Vart har tiden försvunnit??

Trevlig vecka!

Handgjorda drömmar sa...

Hej!
Tack för titten hos mig och att du lämnade spår efter dig! Alltid roligt att hitta lite nytt o fräscht :)
Adventsljusstaken ser riktigt fin ut och jag gillade verkligen din Tilda-ängel! Har aldrig vågat mig på att sy någon sådan, verkar lite pilligt... men de är verkligen urcharmiga!
Ha en fortsatt bra start på veckan!
Kram Marie