tisdag 16 november 2010

Loppisfynd och kladdiga chokladmuffins...

Lillan har leksaker överallt! Leksaker i alla regnbågens färger som, helt ärligt, kanske inte riktigt passar in i vår vita och ljusa inredning. Nu kanske en del tycker jag inte är så snäll när jag säger så men det är ju inte direkt så att hon inte får leka med färgglada saker utan mer så att jag vill kunna stuva undan dom på ett bra ställe där dom inte syns tex på kvällen när hon somnat. Nu äntligen har jag hittat en bra förvaring som rymmer alla leksakerna. (Än så länge)
Den stod där på min favoritloppis alldeles knallröd och hemsk men jag såg den framför mig, vit och fin, intill min soffa hemma!
Och tada! Här e den!



Hittade även ett fult gammalt fat som fick lite vit färg på sig så var det också helt okej att använda!



Lillan e sjuk och sover mycket just nu så då passade jag på att göra lite kladdiga chokladmuffins!
Små mumsiga mini kladdkakor.
Såååå goda! Jag kan ärligt säga att dom tog slut allihopa direkt för maken jobbar hemma idag och min pappa och hans sambo är här så det var en strykande åtgång på dom! Gör nog en omgång till, gott att ha i frysen!
Ha en fortsatt toppendag!

Kramiz

4 kommentarer :

Madame Vit sa...

Grymt snyggt med kistan, bra ögon där =)
Kan bara tänka mig dessaleksaker med sina pigga kulörer hihi =) Kanske inte de snyggaste färgerna till ens vita.
Men det löste du snyggt!!!
Kram Fia

Madame Vit sa...

Haha nej det är tyvärr ingen bebbe här inte =)) Inte ännu i alla fall =)
Ett nytt jobb är det!!! Vilket minne du har ang ont i magen, tror det var lite stress inblanadat.
Detblev lite missförstånd från en liten bloggis, jag ska INTE jobba på Åhlens, men butiken ligger i samma galleria som just Åhlens =)
Kram fia

Madame Vit sa...

Haha du var inte ensam om att tro det, en kommentar innan dig och 4 mail =) Och så var det "bara" nytt jobb hahah =)
Tror du har det finare hos dig, vårat hem tycks vara en dammcentral tror jag. Känns som jag dammasuger varje dag =(
Kram!

Penseldraget sa...

Jätte fin kista till lillans leksaker =) gott har du bakat oxo, ser smaskigt ut
kram pia