onsdag 23 februari 2011

Mormor.........

Besticken behöver rengöras...

Häromdagen kom min mormor förbi med en knippe udda gamla bestick.
Till min lycka var det nysilver (och några silver) bestick av sorten "Franska liljan" som jag samlar på! (Mormor hade uppmärksammat det).

Jag fullkomligt älskar dom besticken! Speciellt dom "bulliga" knivskaften!
Jag har visat någon bild förut här på bloggen på de ynka bestick jag hade, några skedar och några gafflar men nu har alltså samlingen utökats, eller ja, liiiite i alla fall! :)
Tack gulliga mormor!

Kramiz

2 kommentarer :

Liza sa...

Så fina bestick!

Ha det fint!

Kram Liza

Linnea Silversmed sa...

Åh, jag har dem också! Jättefina! När vi gifte oss hade jag lyckan att få dra plastöverdragen av de helt nya smörgåsbesticken jag nyss fått i två dussin! Mormor hade inte ens packat upp dem!
Visst är de vackra... nu leter jag fler stoooora långa vassa gafflar och fler stora bulliga knivar!
Du är lyckligt lottad! Snäll mormor! :)

Ha det gott,
MVH
Linnea Silversmed