måndag 30 juli 2012

Gamla Franska emaljburkar

Hej hej.

I helgen har jag målat hela lördagen och söndagen spenderade
 jag och lillan med att besöka en stor bagageloppis
 och en antikaffär (inte det lättaste att ha med lillan!) .

Men jag gjorde en hel del fynd och det
är ju roligt! :)))

2 stora gamla glasburkar med lock, 1 stor gammal glasburk, 2 st likadana små gamla plåtburkar och en stor
 härlig plåtburk. 2 st stora lejonskålar (kan ju inte motstå dom!!!) och ett gammalt vitt tårtfat i porslin. 
Och ett helt band med Nordens Flora!
Underbara bilder i!


Mycket av sakerna kommer hamna i mitt skafferi vi ska bygga i vinter!
Tex glasburkarna och plåtburkarna! :)

Men vet ni, i antikaffären gjorde jag det bästa fyndet!
Hon hade fått in 4 st gamla emaljburkar
från Frankrike!!!
Köpte bara 2 st (dom var ju inte billiga precis) men jag hoppas
att dom andra 2 finns kvar nästa gång jag kommer dit.
Men visst är dom underbara?!
Sådär härligt slitna! :)



Och så hittade jag 2 st sockerruskor till!
Så nu har jag helt plötsligt en
liten samling!
Dom är ljuvliga! :)





Nej, nu ska jag ta och laga middag! :)



Jag önkar er en fin vecka! :)


Kram Kram


3 kommentarer :

Mette`s hus og hjem sa...

Hei på deg :)
Så herlig blogg du har, mange nydelige og inspirerende bilder :)
Legger meg til som følger og gleder meg til å se mere fra deg :)

Fin ny uke
Klem Mette :))

Tinas bo sa...

Vilka toppenfynd du gjort!!!
Gillar allt!! :))

Kram Tina

Med en doft av lavendel sa...

Hej!
Vilka fina loppis fynd du har gjort, och vilken fin blogg du har , ska kika lite till iden, du får gärna göra ett besök hos mej.
kram Annika