söndag 22 maj 2011

Jag vägrar......


2 st kvistar med vit syren har jag hittat! Luktar underbart!


Jag vägrar åka till tippen någon mer gång!
Ja, det gör jag.
Jag var där häromdagen, en sväng bara, för att kika lite i Nött och Nytt boden.
Folk kan lämna saker där istället för att slänga dom.
Som vanligt var det mycket skit.
Men jag hittade några stora krukor och ett par riktigt gamla skridskor som jag ska be dom som har Nött och Nytt att hämta tills mig.
Man får ju ABSOLUT inte ta något från tippen! Aja baja!

Dum som jag var tog jag en sväng om dom olika containrarna som står fint uppradade där. Kikade lite ner i den som heter målade möbler (eller nåt) och vad ser jag??!!
Ett STORT vitmålat, härligt slitet klaffbord som någon #%&?*# slängt!
Vad jag kunde se var det ju helt!!!
Det hade ju passat som köksbord hos mig!!!!
Eller till uterummet!!!
Ja, var som helst hemma hos mig och så har någon bara slängt det....
Så får man ju bara inte göra...
Sur som ättika blev jag. Dels för att jag ens tittat i containern och dels för att jag vet att dom som jobbar där envist vägrar låta någon ta ens så mycket som en skruv ur containrarna. Tro mig, jag vet. Har frågat, flera gånger.....
Så därför är jag lite sur..... :(((
Men det går över.....

Hoppas Ni har en fin söndag, här regnar det.....

Kram

4 kommentarer :

Liza sa...

Det är inte klokt vad folk slänger...!
Usch så irriterande.. förstår att du blev sur!

Ha en skön söndag!

Kram Liza

freddesvitahem sa...

Jag lider med dig och tänker lika så som du gör när någon slängt något som passar så bra hos mig eller jag kan sälja på loppis.

Ggrrff

Kram Fredde

Hammarsbacken sa...

Underbart med vita syréner. Jag förstår att du är sur. Vissa slänger vad som helst. Men det kanske är lika bra att inte titta då. För vem vet vad man kan hitta... Kram Sonja.

Vita huset 28 sa...

Men åhhhhhh är de sant, vilka '*&%¤!!!!!!

Det hade säkert passat hos dig nånstans.
Morr....

Va till tippen i fredags o kollade också ner i en container o såg en liten träsoffa. Morr...

Kram Camilla