fredag 2 november 2012

Stora gamla glasburkar....

......är något jag är väldigt svag för!
Jag har nog ca 15 st som är mellan 3 och 5 liter. :)
 
Igår hittade jag 2 st stoooora (5 liters) glasburkar på min favorit loppis!
Den ena har en del av etiketten kvar.
Apelsinmarmelad, 6,35 kilo! :)
Mycket marmelad det!
 
 
 
Jag kan inte låta bli att köpa dessa glasburkar
när jag hittar några.
Speciellt om dom är billiga.
Perfekta att ha ståendes framme med tex
vackra stenar eller ett ljus i!
Eller så till vårt framtida skafferi i köket! :)
 
 
 
Hoppas Ni får en härlig helg.
 
 
 


4 kommentarer :

Vita huset 28 sa...

Hahahaha ja du är visst lite tokig i dessa burkar, fina är de.
Oh ja man kan ju ha dessa till massor. Tycker de är svårt o hitta dessa här bara.

Ha en toppenskön fredag
Kram Camilla

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fina är dessa stora glasburkar.Har gjort en själv med spets runt om och grovsalt i botten o sist men inte minst värmeljus i .Men dom kan vara lite svåra att få tag i .Ha en mysig fredag.Kramar Rita ♥

"Hemmet är min vrå" sa...

Ja när man hittar såna stora glasburkar o så billiga är det bara att passa på. Såg en stor glasburk som var av väldigt tjockt glas på en DYR inredningsbutik 659 kronor bara!! Ahhh, veckan före hade jag köpt en precis lika stor för 10 kronor, det var skillnad det, fattar inte vem som betalar så mycket. Ha en fin helg. Kram Mimmi

Sommerhuset i bakken sa...

Fine og sjarmerende glasskrukker. De kan brukes til så mye ;-) Kan aldri få nok sånne ;-)

Ønsker deg en super kveld og en riktig god helg!