måndag 7 januari 2013

Stjärnanis


Gokväll!

Här har varit några intensiva dagar eftersom 
min syster m. familj åker hem imorgon.
Mycket som ska fixas och många som vill hälsa på.
 Plus att jag började arbeta igen idag efter en lång skön ledighet.
Det har varit en underbar tid men samtidigt ska jag inte ljuga 
om att det ska bli lite skönt att "få tillbaka" huset nu! ;)

Här är all jul bortplockad nu och upplagd på vinden,
även den fina granen har åkt ut.
Men i köket har jag några underbart doftande stjärnanis kvar
i min pyttelilla fil de fer korg på knopphyllan.
Korgen hittade jag på min favoritloppis för länge sen.




Stjärnanis betyder inte bara jul för mig.
Jag tycker att dom är fina att ha framme 
som dekoration och så luktar dom ju så gott.

Ha en fin kväll!



1 kommentar :

Frederica sa...

Roligt och mysigt med besök :)
Men förstår känslan om att viilja ha tillbaka sitt hem. Inte lika lätt att koppla av med gäster..
Hoppas ni haft en bra stund tillsammans!

Kram