måndag 20 februari 2012

Hualigen!!!!

Hjälp!
Jag har tvättat Ektorp klädseln!
Vår vita fina klädsel till vår hörnsoffa.
Visst var den liiiiite smutsig innan och några små fläckar på något
enstaka ställe, men herre, vad den ser ut nu!
Vad har jag gjort för fel???
Tipsa mig gärna!
Numera är klädseln brunfläckig och vidrigt ful!
Överallt!
:((((
Tvättade i 60 grader med vittvättmedel med blekning.
Förstår inte hur det har kunnat bli såååå mycket fläckar.....
Vi har inget gult vatten och jag hade inte tvättat mörk tvätt innan.

Någon som har någon idé om hur jag ska få klädseln vit och fin igen?
Får väl lämna in den på kemtvätt.... :(

Kram

3 kommentarer :

Tinas bo sa...

Nej men fy vad tråkigt!!
jag vill köpa soffan och det vore kul att veta hur man tvättar klädseln.
Andra tycks inte ha några problem med det.
Ska bli interessant att läsa om du får några tips. Håller tummarna för dig!

Kram Tina

Living by S sa...

Oj!!! Jösses vad hände?? Har inte varit med om det att det blir så stora fläckar eller många. Bara att det blivit pyttesmå prickar på en sittdel. Annars tvättar jag i 30 grader och tar på den lite fuktig (har dragit sönder en redan=(()
Prova med kemtvätt eller kontakta IKEA och fråga.

Tack för hjälpen!! Färga håret, är det för att den innehåller konstiga ting? eller för att det växer sådant?
Tur, man blir ju smått förvirrad på vad man får och inte får göra när man är preggo =)
Ja mat är viktigast, därför äter jag jämt =) men INTE skräp! Är sugen/hungrig på mat och potatis =))

Kramar Fia

Rapport till Vänfors sa...

Har ingen aning men har du gjort precis som man ska så bör du kontakta Ikea, kanske du kan få en ny. Hoppas det löser sig.
Kram Annika