måndag 5 december 2011

Ny vecka.....

Vi redan passerat andra advent, himmel vad tiden springer iväg, och
jag har inte pyntat klart än, inte bakat någonting, inte ens handlat en enda julklapp! :(
Jag har haft så fullt upp med jobb och annat
men till helgen ska jag försöka ta mig i kragen och beta av listan lite!

En gammal plåtburk har fått en liten gran i sig och får stå
framme som julpynt, mest för att den är röd i färgen,
för motivet är väldigt somrigt! :)

Burken var ju en av alla saker jag fick lov att ta när vi ställde undan husvagnen - läs här!

Men hörrni?! Nu får det väl ta och komma lite snö, eller?
Om inte så för julstämningens skull i alla fall?!
Inte nog med att julhelgen är kort i år, ska vi inte få någon snö heller?!
Hmmmm.....


Och så måste jag bara säga tack för alla fina kommentarer Ni lämnar här hos mig!
De värmer!

Jag önskar Er alla en fortsatt fin vecka!

Kram 

8 kommentarer :

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken fin burk! Hade du inte sagt något så hade jag inte sett att det var sommarmotiv, för mig var den julig=)

Vilka underbara bilder på din lilla raring i sockerlådan, ett riktigt litet sockergryn=)

Du visar mycket fina bilder på din blogg och massor av mys.

Ha en fin tisdag!
Kram,
Regina

Rapport till Vänfors sa...

Är också ute efter nåt liknande vad gäller din burk, tycker den var jättefin och passar alldeles utmärkt till jul.
Kram Annika

Tinis vita hem sa...

Burken passar fint till granen!
Vi fick lite snöslask idag, men få se om det finns någo kvar i morron :)
Ha en fin fortsättning på veckan!
kram Tini

Tina sa...

Nä nä nä, jag vill inte ha någon snö!
Fast på julafton kan det få singla ner lite, det är ok. Bara den försvinner sen igen...
Fin burk!

kram

Vita huset 28 sa...

Hej va fin burken va, tycker absolut att den passar till julen.

Här har de snöat nån liten millimeter i natt o de ligger faktiskt kvar nu på morgonen. Måste nog ut o fota så ni tror mig :)

Har några klappar handlade till Novas kusiner. Jag o H byter inga o inte jag o min bror heller. Har köpt till mina föräldrar också så lite har jag hunnit beta av. Skönt tycker jag. Ska köpa till Novas 5 kusiner bara o har några kvar.
Hmm baka... ne de gör jag nog inte i år...
Ha en skön dag
Kram Camilla

Liza sa...

Vilken underbar burk!!
Har inte heller köpt några klappar eller bakat nåt julgodis....!

Idag vaknade jag upp till ett vitt landskap, så fint med lite snö!
Får se hur länge det ligger bara...

Ha det bra!

Kramar Liza

Sabelhagens Olivlund sa...

Så söt burk, jättesnyggt med granriset i.
I natt fick vi någon form av hagelsnö, vitt blev det och jag hoppas det försvinner snabbt:-).
Ha det gott!
Kram Maria

Tinas bo sa...

Härlig burk!
Ser ljuvligt ut med granen i!! :)

ja lite snö skulle inte vara dumt :))

Ha en kväll
Kraam Tina